Kişisel Gelişim ve İletişim

Kişisel Gelişim ve İş Hayatına Dair Herşey..

Etkili iletisimin püf noktaları



İletişimde beden dili %60, Ses tonu %30 ve Kelimeler %10 önem taşır.


İnsanlar gerek günlük yaşamlarında gerekse iş hayatlarında sürekli birbirleri ile iletişim kurmak zorundadır. İletişimin etkili olabilmesi için basit birkaç kurala uyulması yetmektedir. 

Çok fazla ve gereksiz konuşmak etkili iletişimin temel kaynağı olarak görülmemelidir.

Birinci kural ; ilişkilerde pozitif olmak, olaylara iyi taraflarından bakmaktır.


Mümkün olduğunca gülümsemeye çalışın. 


Konuşurken insanların yüzüne bakın, gözlerinizi kaçırmayın.

Jestlerinizin (el, kol vs. kullanımı) sözlerinizle aynı mesajları vermesine özen gösterin. Ellerin kenetlenmesi, kolların kavuşturulması , ellerinizin çene hizasında olması sıkıldığınız ve ortamdan ayrılmak istediğiniz anlamına gelir ve karşımızdaki kişinin de konsantrasyonunu bozar. Kısacası aşırıya kaçmadan jestlerinizi kullanın.


Karşınızdaki konuşurken başınızı ara sıra aşağı yukarı hareket ettirerek onu dinlediğinizi ve anladığınızı belli edin.

Sizinle konuşan insanlara bakın. Mümkün olduğu kadar çok kişiye ara sıra da olsa bakmaya çalışın .

Bazı durumlarda yaşı küçüklerle , aynı cins ve sizden daha alt statüde olanlarla bedensel temas kurun.(Öğretmenler için öğrencilerinin omzuna dokunma, başını okşama vs..)

Bir ortama girdiğinizde çok fazla değil, herkes kadar konuşmaya çalışın.

Ses tonunun önemli olduğu unutulmamalıdır. Ses tonunuza dikkat edin, ne çok tek düze olup insanların uykusunu getirin ne de bağırarak rahatsız edin.

0 yorum:

Yorum Gönder