Halkla ilişkiler ne değildir ?
Şirketimize, 20-30 yaş arası prezantabl, fiziği-diksiyonu düzgün, oto ehliyetli, en az lise mezunu (üniversite mezunu tercih sebebidir) bayan HALKLA İLİŞKİLER UZMANI eleman alınacaktır.
Halkla ilişkiler; Özel kesimde ya da kamu kesiminde faaliyette bulunan bir işletme ya da kurumun ilişki kurduğu veya kurabileceği kimselerin anlayış, sempati, ve desteğini elde etmek ve bunu devam ettirmek için yaptığı sürekli bir yönetim fonksiyonudur.
Uluslararası Halkla İlişkiler Birliği
Başka bir tanım ise; Belirlenmiş hedef kitleleri etkilemek için hazırlanmış planlı ve inandırıcı bir haberleşme çabasıdır.
Sosyologlara göre halka bir şey yaptırabilmek için dünyada 3 etkili yol vardır;
Zor kullanmak / Para ile satın almak / İnandırmak (güven vermek)
Zor kullanmak / Para ile satın almak / İnandırmak (güven vermek)
HALKLA İLİŞKİLERDE TEMEL İLKELER
Dürüstlük/İnandırıcılık/Yineleme/Sabırlı çalışma/Yaygın sorumluluk/Açıklık/İki Yönlü İlişki
Dürüstlük/İnandırıcılık/Yineleme/Sabırlı çalışma/Yaygın sorumluluk/Açıklık/İki Yönlü İlişki
Halkla ilişkiler kampanya sürecinin aşamaları |
Hedef kitle davranışlarını etkileyen faktörler;
Demografik Faktörler:Yaş/Cinsiyet/Eğitim durumu/Medeni durum/Meslek /Coğrafi yerleşim
Psikolojik Faktörler:Gereksinim ve güdülenme/ Öğrenme/ Kişilik /Algılama /Tutum ve İnançlar
Grupsal Faktörler:
1-Kültür
2-Sosyal statü / Sınıf
3-Grup etkileri ( aile , danışma grupları )
İnsanlar sosyo-ekonomik durumlarına ve yaşayış tarzlarına göre çeşitli gruplara ayrılmaktadır.
A ve
A+: Yüksek gelire sahip,
sosyal aktivitelere önem veren ve TV den başka
eğlencelere alternatifleri olan kişilerdir.Çok nadir TV izlerler.
Televizyon programlarında seçicidirler.Rating oranlamasında en düşük dilimdirler.
B ve
B+: Üniversite mezunu ya da
kendini yetiştirmiş diyebileceğimiz
insanlardır. Ortanın üstünde gelirleri vardır. Sosyal
aktivitelere (sinema,tiyatro,konser,spor,ev dışındaki eğlence
organizasyonları) hayatlarında zaman ve para ayırabilen
insanlardır. TV programlarını seçerek izlerler.
C ve C+
: Gelir düzeyleri düşük,
hangi görüş ya da inançta olursa olsun
içten içe milli değerlere ve geleneklere bağlı, tek
eğlenceleri TV olan, hayatlarında TV dışındaki eğlence ve
sosyal faaliyetlere zaman ve para ayıramayan
kişilerden oluşan bir kitledir. Sabahtan akşama kadar evlerinde
TV açıktır. Bu yüzden TV yapımcılarının en çok
dikkate aldığı gruptur. Hayatlarını sürdürebilme kaygısı
ağır basmakta, “ben ve ailem güvende miyiz” endişesi
ile gündemi yakından takip etmektedirler.
İLETİŞİM ARAÇLARI VE TEKNİKLERİNİN SEÇİMİ
Amacı;Hedef kitleye en kısa zamanda ve en az maliyetle hangi araçlar kullanılarak mesajların aktarılabileceğini saptamak
Yazılı araçlar
Gazete/Dergiler/Kitaplar/ElKitapçığı/Bültenler/Deplian/Broşür/Afiş
Pankart/Bıllboard/El İlanı/Rozet Ve Pullar
Sözlü araçlar
Yüz yüze iletişim/Konferans/Seminer/Sempozyum/ Panel
Görsel ve işitsel medya ile ilgili araçlar
Radyo / Televizyon / Sinema
|
0 yorum:
Yorum Gönder